« 久々に「汚れた英雄」を観ました | Main | MULTISTRADA インプレッション »

2010.06.29

X1 インプレッション

先週、会社から帰ってからクルマのエンジンをかけたら、な〜んか違和感を感じました。
いつもより振動が大きいし、よく見るとエンジンの警告灯もついています。
どうも、クルマが壊れてしまったみたいです。
動くには動くので、ゆっくりめの運転で土曜日にディーラーまで修理に行きました。
診断の結果、イグニッションコイルの不良で、4気筒のうち1つが死んでたみたいです。
ということで、修理してもらいました。
イグニッションコイルの交換で工賃込み約2万円。
予想外の出費に頭がクラクラしながらも、ショールームのX1が気になり、クルマの周りをうろうろしていると、お店の人から「試乗車ありますよ。待ってる間にどうですか?」とのお誘い。
断る理由も無いので、試乗させて頂くことにしました。

Blog1

とっても大きく見えるX1ですが、サイズは全長4470、全幅1800と意外にコンパクトです。
320iのセダンが4540×1800なので、幅が同じで長さはむしろX1の方が短いのです。
それを聞いてまずびっくり。
そして試乗したクルマのエンジンは120iとほぼ同じ、2.0lのsDriveです。
120iより重量があって走らないのかな?と思っていましたが、走り出すとスムーズで、特に非力さとかは感じませんでした。
BMWの6速オートマはとてもスムーズで、高速域の伸びも良いので、高速道路は快適そうです。
ポジションも高めなので、視界が良く気持ち良く運転できました。
そして値段を聞いてまたびっくり!
120iの最もベーシックなモデルが3640000円であるのに対し、X1のベーシックモデルは3630000円です。
うわ〜、ヤバいよ!欲しくなっちゃう、これ。120iより安いんだ〜
先月車検通したばっかりなので、2年後に購入検討対象ですね。。。

|

« 久々に「汚れた英雄」を観ました | Main | MULTISTRADA インプレッション »

Comments

こんにちわ

X1なかなかいいですね。

暑くてバイクに厳しい季節ですが、市場には行っています。(笑)

Posted by: 295号 | 2010.06.30 at 02:52 PM

私も土曜に市場行きましたよ。
来週あたりに会社の新人連れて行こうと思ってます。
今年入った新人はバングラデッシュ人なんですよ〜

Posted by: いち | 2010.07.01 at 12:00 AM

Howdy would you mind stating which blog platform you're using? I'm going to start my own blog soon but I'm having a tough time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I'm looking for something completely unique. P.S Sorry for being off-topic but I had to ask!

Posted by: church loan refi | 2014.08.25 at 03:40 PM

Hello, everything is going well here and ofcourse every one is sharing data, that's really good, keep up writing.

Posted by: sports bar in Lansdale | 2014.08.26 at 10:33 AM

Fastidious response in return of this query with real arguments and telling everything concerning that.

Posted by: hockey | 2014.09.03 at 12:02 PM

I have been browsing online more than three hours as of late, yet I never found any interesting article like yours. It is beautiful worth sufficient for me. Personally, if all webmasters and bloggers made good content as you did, the net will likely be much more helpful than ever before.

Posted by: Cheap Michael Kors | 2015.01.31 at 08:03 PM

Hi, I believe your website may be having internet browser compatibility problems. When I look at your website in Safari, it looks fine however when opening in I.E., it has some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up! Apart from that, excellent site!

Posted by: match.com | 2015.04.06 at 08:15 PM

Hello there! This post couldn't be written any better! Reading this post reminds me of my previous room mate! He always kept talking about this. I will forward this write-up to him. Fairly certain he will have a good read. Many thanks for sharing!

Posted by: DarrenHJeangilles | 2015.06.14 at 01:56 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




« 久々に「汚れた英雄」を観ました | Main | MULTISTRADA インプレッション »